top of page

Leverantörsvård är också värdefullt.


Att hjälpa kunder att upprätthålla en hög tillgänglighet tillhör RobNors vardag. Det gör vi normalt genom förebyggande underhåll men ibland händer det oförutsedda. Oftast händer det dessutom när det passar som sämst i kundens produktionssituation. Så var fallet hos Volvo CE i Braås när en av deras målningsrobotar tappade lusten att arbeta vidare sent under tisdagen i förra veckan.

RobNors tekniker kom på plats vid midnatt och tillsammans med kundens personal så löstes problemet under natten. Klockan 4 på onsdag morgon var de igång igen med produktionen.

Efter en sådan insats känns det extra bra med några rader från en lättad kund. Vi är tacksamma för att vi får lov att publicera underhållschefens, Jimmy Lönnetun, tack till RobNor.

Hej! Jag vill framföra mitt stora tack till Er, för en mycket god support vid robothaveriet i vårt måleri. Tidigare under dagen hade vi drabbats av ett längre stillestånd (6 tim), kopplat till telferproblem. Detta stopp orsakade ett buffertläge på målade objekt som nästan var noll. Med Er insats förhindrade vi förmodligen stora störningar i vårt monteringsflöde. Vi uppskattar Ert engagemang att trots ”sen timme” ändå komma till Braås och avhjälpa problemet. Återigen stort Tack! MvH Jimmy Lönnetun Underhållschef, Volvo CE Braås

Samtidigt vill vi passa på att tacka för den uppskattning som visats från kunden och det är alltid kul för våra tekniker att få feedback på sin insats. Kundernas förtroende betyder allt för RobNor och dess personal.



bottom of page